úterý 13. října 2015

Nenechme se využívat!

Ahoj,

trošku nám přituhlo a všechny obchody už nám podsouvají vánoční zboží. No jo, vždyť do Vánoc už je to jen 72 dnů, že jo, tak proč nemít zásobu vánočního papíru a příníček už teď? (Tímto zdravím Šmajdu, největší milovnici Vánoc, pokud to teda čte :D)

K sepsání tohoto článku mě vlastně inspiroval můj vlastní život, mé vlastní zkušenosti...

Už mě nebaví, jak se mi ozvou lidi jen když potřebují materiály do školy, i když se mnou už nebavili léta a vlastně jsme ani nikdy nebyli kamarádi, pouze jsme sdíleli stejný prostor ve stejnou dobu. (myšleno třídu/pracoviště )

(zdroj)
Už mě nebaví, jak když potřebuji něco já, nikdo nemá čas a nebo není ochotný a když něco chtějí oni, čeká se, že se přetrhnu.

Už mě nebaví to, jak někteří berou moji pomoc jako samozřejmost.

Už mě nebaví, když někomu pomůžu a jeho vděčnost je nulová.

Už mě nebaví, když mě někdo využívá a pro mě nehne ani prstem.

Už mě nebaví, dělat lidem vola!

A proto všem hodným dušičkám, co udělají vše pro lidi, kteří pro vás nehnou ani prstem, říkám NENECHTE SE!

Naučte se říkat NE.
Berte více ohledu na sebe.
Ten, kdo si na vás někdo vzpomene pouze v momentě, kdy něco potřebuje, není váš přítel.
Pomáhejte těm, kteří si to zaslouží, nebo těm, co jen neberou, ale i dávají.

Zkrátka si rozmyslete komu pomůžete a zda by pro vás byl ochotný ve stejné situaci udělat to samé.

(zdroj)
Dělala jsem lidem vola snad od základní školy, ale hodlám to změnit! Tak, pokud jste na tom stejně jako já, zkuste to taky. Řekněte ne! Já to už udělala, když mi napsala spolužačka ze střední. Studuje náhodou stejný obor, který jsem letos vystudovala a chtěla, abych jí poslala státnicové otázky. Na těch otázkách jsme spolu se spolužačkou Kamčou (ahoj Kami :)) makaly dost dlouho a vypisovaly jsme je z více různých odborných zdrojů. 

Nedala jsem jí je a víte co? Vůbec jsem neměla špatné svědomí, protože pro mě ta holka nikdy nehnula ani prstem a ještě mě na střední pomlouvala. Měla jsem spíš pocit zadostiučinění.

P.S.: Neříkám, ať nepomáháte nikdy nikomu, to vůbec ne! Neříkám, že musíte za svou pomoc chtít něco na oplátku. Neříkám ať nepomáháte potřebným, nebo staré paní, co upadla na chodníku ... to je něco jiného.

Krásný den a nedejte se! :)

Terez

13 komentářů:

  1. Zdraví taky jeden vánocofil! Aktuálně mám sepsané dárky pro ostatní, tak teď ještě ty penízky, ať můžu objednávat. :D Jinak Terezko nic si z toho nedělej, to jsme holt my hodný holky. Já už to teď nedělám, taky jsem měla donedávna podobné myšlenky, ale prostě jsem si utvořila opravdu skromný seznam lidí, kteří mi stojí za můj zájem a pak hodně široký seznam těch, co se ozvali jen když oni sami chtěli. Nemá to cenu se nad tím rozčilovat a dělat ze sebe blba... Jinak tleskám, jak ses se situací vypořádala! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky ráda Vánoce, ale teprve mi zkončily prázdniny a už vídám Vánoce všude, děsí mě to! :D. Krásko ono je to těžký, ale já už se nedám, dělo se mi to často a pořád, jen už mi došla trpělivost. Doufám, že někoho inspiruji a přestane se nechat využívat, jako my. Jsem ráda, že už si z toho taky venku. :)

      Vymazat
  2. A já su kde? Já největší pošuk na tradiční americké vánoce? =D
    Jinak souhlas, já byla stejná a díky tomu jsem si vysloužila nevyléčitelnou psychickou nemoc... Opravdu na to kašlu, nemám to zapotřebí a sama víš, že můj seznam přátel není nějak extra dlouhej, ale o to cennější... Radim všem, ať se na to vyprdnou než dopadnou, tak jako já...
    P.s. na tu clinique rtěnku jsem nezapomněla, ale bála jsem se přiznat, že su takovej bordelář... Já prostě nevím kde je =D =D =D promin =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, tebe bych měla napsat ještě před Šmajdu :D A souhlasím s tebou, nestojí to za to! A ty P.S.: Zapomněla jsem už včera napsat, ale mám každý ráno školu. Doufám, že nám to kafčo brzo vyjde! :*

      Vymazat
  3. Ámen. A není to úplně legrace, naučit se říkat ne mě stálo mnoho sil i všeho ostatního.
    Troufám si tvrdit, že to umím. Někdy. A jindy jsem stejně pořád tak hodná, až blbá. :)
    Něco podobného, co zmiňuješ, mi udělala spolužačka hned po nástupu na VŠ. Nastoupila na práva a asi po měsíci mi psala, že jestli bych jí nenapsala rozbor na jednu knihu, že jsem ji četla... Já v prváku, hlavu jako dýni... samozřejmě jsem jí napsala, že ne... Ale dodnes si klepu na čelo. :)
    Mimochodem, vůbec nic nepotřebuju a vážně chci jít s tebou na kafe. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře si udělala! A na kafe se jako vždycky těším! :*

      Vymazat
  4. Skvělé rozhodnutí! Hlavně ze sebe nedělat vola lidem, kteří za to nestojí :)

    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. To už jsem se naučila až moc dobře říkat ne :) Došla jsem nedávno, k závěru, že je nejlepší starat se jen sám o sebe. Jelikož každý si hrabe na svém písečku a ostatním háže jen klacky pod nohy. Znám spousty lidí, kteří se ozvou jen, když něco potřebují. Ať už okatě a nebo to napíšou rovnou na rovinu. Zjistila jsem, že v tomhle světe se nedá nikomu věřit a že se musíš vždy spolehnout jen sám na sebe a od ostatních nečekat nic. Pak nebudeš zbytečně zklamaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Sabi a s písečkem s tebou souhlasím a vlastně i s tím ostatním. :))

      Vymazat
  6. Však ty se naučíš být zlá holka, já ti věřím kočko!! Jen tak dál a nedej se!! :*

    OdpovědětVymazat